سرخط خبرها
خانه / فعالیت ها / انتخابات / گزارش فعالیت های ستاد فتیه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲

گزارش فعالیت های ستاد فتیه در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲

 

گزارش اجمالی فعالیت های ستاد فتیه در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲:

 

حق این است که همه چیز از همین انتخابات شروع شد. قبل از شروع فعالیت های انتخاباتی، هنوز فتیه ای وجود نداشت.

اولین بار سید باغسنگانی بچه ها را جمع کرد و دغدغه ی انتخابات را مطرح ساخت. عده ای از بچه ها از همان اول درباره اصلحیت آقای دکتر جلیلی اتفاق نظر داشتند ولی تعدادی هنوز گزینه قطعی شان را مشخص نکرده بودند.

بالاخره بچه ها درباره آقای جلیلی به اجماع رسیدند.

img

 مخاطبمان را مردم پایین شهر قرار دادیم. هدفمان این شد که محور تبلیغات برای آقای جلیلی باشیم، در پایین شهر.

 مکان اولیه تجمیع بچه ها، منزل پدری استاد هاشمی فر بود. همان جا کار را کلید زدیم.

 چندروز بعد به حسینیه ای واقع در محله رضائیه نقل مکان کردیم.

 بچه ها کارشان را عبادت می دانستند ؛ لذا درب ورودی حسینیه نوشتند : “بی وضو وارد نشوید”.

 دو گروه کلی داشتیم : تولید محتوا و شبکه سازی.

 گروه تولید محتوا کارش را شروع کرد. مبناشان بر این بود در محصولاتی که تولید میکنند علاوه بر اینکه مواضع ، برنامه ها  و ویژگی های کاندید مورد نظر را بیان میکنند ، بعض مبانی و اصول انقلاب اسلامی – که تناسب با موضوع انتخابات  داشته باشد- را نیز مطرح سازند.

 آن چیزی که برایشان اهمیت بیشتری داشت ، رشد سیاسی و اگاه ساختن مردم بود، نه رای آوردن کاندید مورد  نظرشان. (لذا اصلا راضی نشدند که حتی یک پوستر از دکتر چاپ کنند. عقیده داشتند که مردم باید به اندیشه و آرمان  ها و برنامه های دکتر رای دهند، نه به عکس و پوستر ایشان!) ما از شخص دکتر حمایت نمیکردیم –هر چند به ایشان  ارادت قلبی و عقیده ای داشتیم- ، بلکه شخصیت ایشان را “برگ برنده ” نظام در انتخابات ۹۲ می دانستیم.

افرادی که قرار بود شبکه سازی کنند ، به مساجد می رفتند وبدون آشنایی قبلی، با فرد یا افراد تاثیر گذار مسجد صحبت میکردند و دغدغه های انتخاباتی ستاد را بهشان میگفتند. معمولا مساجد روی خوش نشان داده و اعلام همکاری میکردند. (اکثر مساجد در مناطق شهرک شهید رجائی ، بلوار طبرسی و طلاب بودند)

مساجد بازوی اجرایی ستاد شدند. بچه ها محصول تولید میکردند و مساجد توزیع … .

احساس کردیم برای اینکه بتوانیم فضای تبلیغاتی دکتر جلیلی در پایین شهر را ساماندهی کنیم، باید ستاد را به مکان مرکزی تری از شهر منتقل کنیم. لذا با پیگیری بچه ها ، مکانی در خیابان ۱۷شهریور پیدا  شد و همان جا مکان استقرار بچه ها بود تا شب آخر انتخابات …. .

علاوه بر اینکه خود بچه ها محصول تولید میکردند ، با سه پایگاه تبلیغاتی دکتر ، یعنی: ستاد حیات طیبه ، جبهه پایداری و انصار حزب الله هم ارتباط داشتیم و محصولات آنها را هم به مساجد مرتبط با خودمان می رساندیم. (وقتی تولیدات ستاد فتیه را در کنار محصولات آن سه پایگاه دیگر می دیدیم ، به عمق دید بچه های محتوایی مان پی می بردیم)

در کنار فعالیت در راستای تولید محصولات ، ارتباط رو در رو و مستقیم با مردم را نیز از دست ندادیم. از نمایشگاه انسانی گرفته تا برگزاری میزهای مناظره خیابانی …

حقیقت این است که انتخابات بچه ها را خیلی رشد داد …

روزهای آخر تبلیغات که امتحانات دبیرستانی ها تمام شده بود ، آنها نیز خواهان همکاری با ستاد شدند. ستاد می آمدند و درباره حرف هایی که باید به مردم بزنند مباحثه و تبادل نظر میکردند ، سپس همگام با بچه های ستاد ، در سطح شهر پخش می شدند… انتخابات ، تجربه ی رابطه صحیح دانش آموزان با فارغ التحصیلان نیز بود.

و از نظر مالی نیز ، مثل همیشه … ! بچه ها از خودشان می گذاشتند (در طول مدت فعالیت ، کلا حدود یک و نیم میلیون خرج شد)

دوران خیلی زیبایی بود … تا آخر شب بیداری و صبح زود بیدار باش ، صبحانه خورده یا نخورده باید سر درس و بحث و کسب و کار میرفتیم تا بعد ظهر که دوباره می آمدیم ستاد…

 والسلام علیکم و رحمه الله

همچنین ببینید

تجمع دانشجویان در صحن قدس

تجمّع جوانان و مردم مشهد در صحن قدس رضوی در روز دانشجو

پنج شنبه 16آذر، مصادف با روز دانشجو و درپی گستاخی جدید رئیس جمهور آمریکا درباره …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *